VEGAN ICE-CREAM 

Die Leute die mich kennen, werden sich jetzt denken: “Hää, seit wann ist die denn bitte Veganerin ? Ich war doch letztens noch mit der Burger essen.”

Nein, ich bin weder Vegetarierin noch Veganerin, ich stehe vollkommen dazu, dass ich gerne Fleisch esse. Wobei man sagen muss, dass ich ausser Hühnchen, Pute und Rind ab und zu, eigentlich kaum Fleisch esse. Ich habe allerdings großen Respekt vor Leuten, die es durchziehen, sei aus aus Überzeugung, der Liebe zu Tieren oder einfach nur weil sie es nicht vertragen. 

Trotz allem schließe ich nicht aus, dass ich es nicht auch wenigstens einmal in meinem Leben versuchen werde, ohne Fleisch auszukommen. #FutureVeggie ?

Zu diesem Veganen Eis bin ich also nicht gekommen, weil es für mich die einzige Alternative ist, sondern weil ich nur Mandelmilch & Himbeeren im Kühlschrank und Lust auf einen Nachtisch hatte. In 10 min hatte ich mir ein Eis gezaubert : Mandelmilch und Himbeeren habe ich in meinen Smoothiemixxer gegeben ( deshalb auch der hässliche Plastikbecher ) dazu dann ein kleinen Löffel Rohrzucker, wem es nicht süss genug ist und zu letzt noch mal in das Kühlfach. 

Und weil das Eis so eine schöne Farbe hatte, dachte ich mir, ich über mich selbst mal in der Produktfotografie. 


The people who know me will think now: “Wait what ? since when is she eating veggie? I was recently eating a burger with her.”

No, I am not a vegetarian or vegan, I stand by the fact that I like to eat meat. Although one must say that I except from chicken, turkey and beef sometimes, do not eat much meat. However I have so much respect for people who do it  because of convictions, they’re love for animals or just because they don’t tolerate it.

Despite everything, I do not rule out that I will not even try at least once in my life to live without meat. #FutureVeggie?

For this Vegan ice-cream: I only had almond milk and raspberries in the refrigerator and I was craving for a fancy dessert. In 10 minutes I had conjured up an ice cream: I put the almond milk and raspberries in my Smoothiemixxer (hence the ugly plastic cup), a small spoon cane sugar, for whom it is not sweet enough and last again in the freezer.

And because the ice-cream had such a beautiful color, I thought to myself, I’ll do some product photography.

Have a nice day,

image

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s